'Consument wil niet betalen voor duurzame bezorging'

'Consument wil niet betalen voor duurzame bezorging'

Meer dan de helft van de Nederlanders verkiest snelheid boven duurzaamheid bij de bezorging van bestelde producten. Ook is een meerderheid niet bereid extra te betalen voor een duurzame bezorging, blijkt uit onderzoek van Elbuco onder 1080 consumenten. 

Vooral jongeren tot dertig jaar hechten volgens het onderzoek minder waarde aan duurzame bezorging. 64 procent van hen zegt de snelheid waarmee ze hun bestelling krijgen belangrijker te vinden. Op provinciaal niveau blijken Groningers het meest aan snelheid te hechten, met 67 procent die de snelheid van de bezorging belangrijker dan de duurzaamheid. Alleen in Noord-Holland vinden consumenten duurzaamheid belangrijker.

Twee op de vijf consumenten verwachten dat de bezorging van producten in Nederland over vijf jaar helemaal energieneutraal zal zijn, blijkt verder uit het onderzoek. 56 procent denkt dat deze verduurzaming het beste bereikt kan worden door milieuvervuilende bedrijven te beboeten in plaats van energieneutrale bedrijven te belonen. 

Uit een studie van GfK bleek onlangs nog dat de bereidheid van consumenten om extra te betalen voor duurzame producten is gestegen. Toch is nog steeds een minderheid van 36 procent daartoe bereid. Veel consumenten staan volgens dat onderzoek wantrouwend tegenover duurzaamheidsclaims.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!