Het Japanse fashionplatform Zozotown wil in 2020 een omzet van zo’n 1,7 miljard dollar behalen. Veertig procent daarvan moet uit het buitenland komen, terwijl tot voor kort alleen binnen Japan zelf werd gewerkt. Dat vertelt bestuurder Masahiro Ito in het decembernummer van RetailTrends.
Het eigen merk Zozo is één van de pijlers onder de internationale ambities. De bijbehorende Zozosuit, waarmee klanten hun maten kunnen opmeten, is inmiddels in 72 landen verkrijgbaar. De Japanse retailer wil kijken hoe mensen reageren en in welk soort markten het concept aanslaat. “Vanaf daar kan het snel gaan”, aldus Ito.
Zozo speelt in op een wereldwijde behoefte, stelt hij. “Consumenten van nu en toekomstige generaties hebben geen enkel probleem om kleding online te kopen.” Gemak en customization worden volgens Ito steeds belangrijker. Niet allelen voor luxe goederen, maar juist ook voor basics.
Cifjers over de huidige stand van zaken kan de bestuurder vanwege de beursnotering van het bedrijf niet geven, maar hij wijst op de engagement op social media. Via #Zozosuit op Instagram valt bijvoorbeeld op dat er veel gedeeld wordt in Frankrijk, Italië en Spanje, evenals in de Verenigde Staten en Zuidoost-Azie. We zien zeker groei.”
In het decembernummer van RetailTrends staat een uitgebreid interview met Masahiro Ito van Zozo. Lees het volledige artikel in het digitale magazine. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.
Reacties 0