Food en non-food allebei in de lift

Food en non-food allebei in de lift

De Nederlandse detailhandelsomzet is in oktober met 3,3 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Het verkoopvolume groeide met 2,6 procent, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.

De foodsector groeide met bijna drie procent het sterkst. Supermarkten kregen er 2,9 procent omzet bij, terwijl speciaalzaken een stijging van 1,3 procent noteerden.

De non-foodbranche was goed voor een plus van twee procent, nadat de omzet in september nog licht terugliep. Winkels in recreatieartikelen en doe-het-zelfzaken presteerden het best, met een groei van respectievelijk vier en 3,5 procent. Kledingwinkels noteerden een omzetstijging van 1,7 procent, terwijl elektronicazaken een zeldzame groei van 0,7 procent doormaakten. De omzet van meubel- en schoenenzaken liep iets terug in vergelijking met een jaar eerder.

De online omzet lag in oktober ruim veertien procent hoger dan een jaar eerder. De groei van pure webwinkels bleef beperkt tot bijna zeven procent, terwijl de online omzet van multichannel retailers met bijna 28 procent groeiden.
 

Reacties 1


Cok Arkesteijn 14 dec, 11:49

De omzet van Food en Non-Food zit in de lift, maar de salariëring blijft enorm achter plus dat gekwalificeerde medewerkers/ster erg gewenst zijn maar dan wel voor een ‘honger-loontje’!!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!