McGregor keert terug onder oud-directie Tommy Hilfiger

McGregor keert terug onder oud-directie Tommy Hilfiger

Kledingmerk McGregor keert volgend jaar terug met een nieuwe collectie en webwinkel. De comeback staat onder leiding van Fred Gehring en Ludo Onnink, voormalig ceo en coo van Tommy Hilfiger.

McGregor ging zo’n anderhalf jaar terug voor de tweede keer in korte tijd failliet. Even leek het erop dat Rens van de Schoor voor een doorstart zou zorgen, maar de oud-eigenaar van Miss Etam verkocht de merkrechten al snel door. Gehring en Onnink zijn de nieuwe investeerders achter McGregor, evenals DM Equity Partners, het investeringsfonds van keukenondernemer Ben Mandemakers.

Gehring is voorzitter en neemt de dagelijkse leiding op zich, terwijl Onnink tot vicevoorzitter is benoemd. Laatstgenoemde is momenteel ceo van Denham the Jeanmaker. Gehring en Onnink zijn daarnaast als investeerders betrokken bij online outlet Otrium.

De herlancering van de webshop van McGregor staat voor maart 2019 gepland. “Het aanbod zal in eerste instantie gericht zijn op de basics, het fundament van het merk”, aldus Gehring. In de komende seizoenen wordt de fashionbenadering volgens hem verder uitgewerkt. Daarnaast wordt gewerkt aan ‘een omnichannel samenwerking tussen offline en online’, zowel in de eigen retailomgeving als met retailpartners.

Dat betekent onder meer dat er 'een aantal winkels' geopend zullen worden, laat een woordvoerder desgevraagd weten. Waar en wanneer die winkels worden geopend, is nog niet duidelijk.

Reacties 3


Reinder Koornstra 19 dec, 18:26

Merkwaardig dat ze wel denken aan een integrale bricks en clicks benadering, maar alvast beginnen met een webshop, alsof eventuele fysieke winkels daar los van staan! Echt mensen, het is geen 1995 meer! Kijk eens op http://bricksenclicks.me naar 'De nieuwe winkelier!


Peter Broeder 20 dec, 14:32

Los van brick of click, ik zou het verhaal van McGregor (original revival) in een nieuw "jasje" laten herleven, het McGregor verhaal begint in het Interbellum in de VS, een verhaal van een immigrant die (sport)kleding maakt op een klassieke manier. Na de tweede wereldoorlog was het merk aantrekkelijk voor de jongeren; in kleding van McGregor was je een ware rebel. In de nieuwe 21e eeuw heeft het merk na 75 jaar naar mijn idee grote kansen als juist het rebelse door ontwerpers en stylisten weer wordt opgezocht (rebellie genoeg in de wereld, de jongeren participeren en "dragen" het uit). Vertaling in een vaste duurzame kleding-leef-stijl, " de mode is dood". Nieuwe snits, nieuwe materialen (circulair); bijv. henneptweedstof mixed met gele hesjes-bamboo-fiber, passende muziek (revival Beatles) productie mbv lokaal ambacht, bestellen mobiel, persoonlijke distributie naar jouw gewenste plek. Geen winkels maar McGregor pubs/spots...…. :).


Chantal Koelemeijer -Peeperkoorn 29 dec, 15:04

Klinkt goed!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!