'Consument speelt in op vertraagde bezorging'

'Consument speelt in op vertraagde bezorging'

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten doet zijn online decemberaankopen ruim van tevoren. Nog eens een kleine twintig procent bezoekt de fysieke winkel om te voorkomen dat cadeaus te laat aankomen. Dat blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates onder 1091 consumenten.

Bijna driekwart van de consumenten vertrouwt niet op de leveringsbelofte van retailers rondom de feestdagen. Hoewel de meeste webwinkels een leveringstermijn van twee tot drie dagen hanteren, bestelt ruim zeventig procent van de online shoppers zijn cadeaus meer dan een week van tevoren. 19,8 procent vertrouwt erop dat retailers hun bestellingen binnen drie tot vijf dagen kunnen leveren.

Veel Nederlanders hebben gemerkt dat bestellingen tijdens Black Friday flinke vertraging hebben opgelopen, denkt managing director Pieter Van den Broecke van Manhattan. “Wellicht dat dit ook van invloed is op het bestelgedrag rondom de decemberaankopen.”

Mannen durven wat betreft de levering van hun decemberaankopen meer risico te nemen dan vrouwen, blijkt verder uit het onderzoek. 7,4 procent van de mannen bestelt zijn cadeaus een à twee dagen voor de feestdagen, bij vrouwen ligt dit percentage op 3,6 procent. Verder koopt 5,2 procent van de mannen nog last minute-cadeaus op dezelfde dag, terwijl dat bij vrouwen 3,7 procent is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!