De permanente uitverkoop kost honderden winkels de kop. Mode-organisatie Mitex voorspelt dat tot 2010 zeker duizend van de tienduizend modewinkels verdwijnen. “Modewinkels staan extra onder druk door de sterk wisselende collecties. Soms wel zes per jaar”, zegt Kees Verhoeven van MKB Nederland.
Door de aanhoudende uitverkoop denkt de massa dat ze continue worden gematst door de winkeliers. Reclamegoeroe Eugène Roorda nuanceert dat beeld: “De consumenten hebben geen idee wat de inkoopprijs is van artikelen. Een truitje in de aanbieding – voor 21 euro – kost in werkelijkheid misschien 3 euro”.
Het Kruidvat verkoopt momenteel producten, waarbij de korting kan oplopen tot 75 procent. "Of we daar nog winst op maken? Een beetje. Soms spelen we quitte. Anders moeten die spullen terug naar het magazijn. Soms wil je gewoon oude voorraden kwijt om ruimte te maken voor nieuwe artikelen", zegt een woordvoerder.
Uitverkoop nekt winkels
Gepubliceerd op 16 januari 2006 om 00:00
Reacties 0