Hornbach heeft 'gemengde gevoelens', maar is tevreden over Nederland

Hornbach heeft 'gemengde gevoelens', maar is tevreden over Nederland

Hornbach heeft zijn aangepaste bedrijfsresultaat (ebit) in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar met ruim dertig procent zien afnemen. Over de eerste negen maanden ligt de bouwmarktketen nu elf procent achter ten opzichte van een jaar eerder.

De totale omzet nam in het derde kwartaal met 7,7 procent toe tot ruim 1,08 miljard euro. Tegelijkertijd stegen ook de kosten, die niet konden worden gecompenseerd door de brutowinst. De periodewinst kwam uit op 11,8 miljoen euro in het derde kwartaal, een daling van 25 procent. Over de eerste drie kwartalen bedraagt de winst 135,5 miljoen euro, bijna tien procent minder dan een jaar eerder.

Net als in voorgaande periodes werd de omzetgroei vooral buiten thuisland Duitsland gerealiseerd. Hornbach zag de omzet in het derde kwartaal in de acht overige Europese landen samen stijgen met 10,9 procent tot 492,6 miljoen euro. In Duitsland bleef de groei beperkt tot 4,4 procent en bedraagt de omzet 513,8 miljoen euro.

Hornbach zegt met ‘gemengde gevoelens’ terug te kijken op het derde kwartaal. De doe-het-zelfretailer is tevreden over Nederland, dat naar eigen zeggen substantieel heeft bijgedragen aan de totale omzetgroei en voor het derde kwartaal op rij met dubbele cijfers is gegroeid. “Er wordt volop verbouwd, door professionals en ook steeds meer door consumenten zelf”, aldus algemeen directeur Evert de Goede. 

Hornbach bouwt momenteel in Duiven aan zijn vijftiende winkel in ons land. Verder staan nieuwe vestigingen in Apeldoorn, Enschede en Nijmegen op de planning.
 

Reacties 2


Sylvia. S. 21 dec, 15:39

Hornbach is een goed bedrijf met deskundig personeel en ze zijn klant vriendelijk en behulpzaam Wij komen er graag liever dan bij Bauhaus


Wil Wijnm 22 dec, 15:06

In de winkel is goed maar voor een charffeur die de goederen komt los is k. T

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!