Formido experimenteert met outletconcept

Formido experimenteert met outletconcept

Formido verkoopt in Leeuwarden voorraden van de winkels die overgaan naar Praxis via een apart outletconcept. Bij succes overweegt de bouwmarktketen in elke regio zo’n outlet in te zetten.

Het is voor het eerst dat de Maxeda-dochter een apart outletconcept met eigen signing, communicatie en extra meters test. “We moeten zien of zoiets werkt of dat we echt lokaal moeten afprijzen”, zegt directeur Frits Voorhout tegen MIX. Hij wijst erop dat het ‘niet per se de makkelijke producten’ zijn die overblijven en uitverkocht moeten worden.

De vestigingen die Formido in eigen beheer heeft, worden het laatst omgebouwd tot Praxis. Zo kunnen ze ook worden ingezet om voorraden van al omgebouwde vestigingen uit te verkopen.

Maxeda maakte vorig jaar bekend de winkels van Formido om te bouwen tot Praxis. Algemeen directeur Joost de Beijer van Praxis zei onlangs tegen RetailTrends dat naar verwachting 45 tot vijftig van de 84 vestingen worden omgebouwd. Een aantal ondernemers stapte al over naar een andere formule, zoals Hubo of KlusWijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!