Schaap en Citroen: 'Consument kijkt sinds crisis anders naar waarde'

Schaap en Citroen: 'Consument kijkt sinds crisis anders naar waarde'

Juweliers zien de vraag naar gebruikte horloges fors toenemen. Om daarop in te spelen heeft Schaap en Citroen onlangs in het Amsterdamse Conservatorium Hotel een apart concept voor tweedehands uurwerken geopend.

De groei van de markt voor tweedehands horloges komt onder meer omdat sinds de crisis 'anders naar waarde gekeken wordt', zegt marketingdirecteur Mike van Kinderen van Schaap en Citroen tegen RTL Z. Wie graag een bijzonder horloge wil, ontkomt volgens hem niet aan de markt voor gebruikte exemplaren. Doordat er maar weinig nieuwe exemplaren zijn, wordt de prijs van tweedehands horloges opgedreven. "Een tweedehands stuk is soms meer waard dan een nieuwe", aldus Van Kinderen.

Klanten kunnen in de 'vintage watches boutique' een eigen horloge op waarde laten schatten en inruilen of verkopen. Voordeel daarvan is volgens de juweliersketen dat klanten hoge veilingkosten voorkomen. Het proces van waardebepaling is ook online te regelen. De wereldwijde markt voor gebruikte horloges bedraagt volgens Bloomberg zo’n vijf miljard dollar. 
 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!