Fest groeit en komt met nieuwe producten

Fest groeit en komt met nieuwe producten

Het Amsterdamse woonmerk Fest verwacht dit jaar af te sluiten met een omzet van 3,5 miljoen euro. Dat is een groei van bijna dertig procent ten opzichte van vorig jaar, tien 2,7 miljoen euro omzet werd geboekt.

Fest is ontstaan uit een eigen gemis in de markt, zegt oprichter Femke Furnée tegen het FD. “Wij zijn onze eigen doelgroep.” Toen het haar niet lukte om goede eetkamerstoelen te vinden, begon het merk die zelf te ontwikkelen. “Op dezelfde manier zijn wij nu bezig met een lijn in buitenmeubilair en met een mooie slaapbank.”

Voordat Furnée Fest begon kocht ze bestaande producten in die onder meer bij Loods 5 werden gekocht, maar al snel stagneerde de groei. Ze besteedde naar eigen zeggen te weinig aandacht aan de omgeving, waarna ze ook accessoires in het assortiment opnam. Uiteindelijk drukte ze steeds zwaarder haar stempel op het assortiment, waarop ze besloot een eigen merk te starten.

Fest opende begin dit jaar een flagshipstore in Utrecht. Het betekende de tweede vestiging voor het merk, dat ook een winkel in Amsterdam heeft. Het label werd zo’n vijf jaar terug opgericht en ontwerpt meubels en accessoires die zich naar eigen zeggen kenmerken door aantrekkelijk design, betaalbaarheid en kwaliteit. Naast de twee eigen winkels heeft Fest een webshop en ruim 150 verkooppunten in twintig landen.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends