Swiss Sense krijgt KFC niet weg uit Den Bosch

Swiss Sense krijgt KFC niet weg uit Den Bosch

KFC hoeft zijn drive-through op de Woonboulevard in Den Bosch niet te sluiten. Het naastgelegen Swiss Sense heeft onvoldoende duidelijk kunnen maken dat omzet wordt misgelopen, zo oordeelde de rechter donderdag in een kort geding.

Swiss Sense stelde last te hebben van de drive-through doordat die de zichtbaarheid van de beddenwinkel vanaf de doorgaande weg verminderde. Daarnaast zou de winkel minder goed bereikbaar zijn en is er minder parkeergelegenheid. Swiss Sense vreest een omzetdaling van tien tot twintig procent. Omdat dat niet was te voorzien toen de winkel in 2015 zijn huurcontract vernieuwde, is de nieuwe drive-through volgens Swiss Sense een schending van het huurrecht.

Swisse Sense had volgens de rechter al sinds april vorig jaar kunnen weten dat de drive-through er zou komen, maar spande pas in december een kort geding aan. Daaruit zou duidelijk worden dat geen sprake is van een ‘spoedeisend belang’. Daarnaast heeft de beddenretailer onvoldoende onderbouwd dat er minder bezoekers in de beddenzaak zullen komen. Ook zijn de verkeersopstoppingen en grote hoeveelheid afval waar Swiss Sense over viel volgens de rechter van tijdelijke aard, en zal dat naarmate de drive-through langer open is minder worden.

Naast het kort geding om de drive-through, loopt ook nog een rechtszaak van Swiss Sense tegen de gemeente om alle vergunningen voor KFC in te trekken. Een fastfoodzaak hoort niet thuis in een pand voor woonwinkels, stelt de retailer.
 

Reacties 2


Machiel R 3 jan, 20:00

Ik denk dat de rechter zich wel vergist m.b.t. de het afval. KFC staat in de vastgoedwereld toch wel bekend als de rattenvanger van Hamelen. Als er echt geen huurder meer te vinden is dan kan er altijd nog een KFC in.
Begrijp mij niet verkeerd, ik kom graag bij KFC.


H S 5 jan, 11:57

Amerikaans bedrijf is KFC en geld is macht! Dus.....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!