Create2Fit vraagt faillissement aan

Create2Fit vraagt faillissement aan

Tom Coronel en Marc Koster hebben het faillissement aangevraagd voor hun webwinkelbedrijf Create2Fit. Dat bevestigt de leiding van het e-commercebedrijf aan Tweakers.

Create2Fit, waar ook webshops als Televisiewinkel.nl en Koffiediscounter.nl onder vallen, heeft het al langer financieel moeilijk. Bij alle webwinkels is het voorlopig niet mogelijk om producten te bestellen. Ook de vorig jaar opgerichte webshop voor refurbished elektronica Phurby.nl is uit de lucht gehaald. Daarnaast heeft de fysieke winkel in Naarden de deuren gesloten. 

De veertig medewerkers van Create2Fit zijn donderdag op de hoogte gesteld over het faillissement. Koster laat aan NU.nl weten te mikken op een doorstart.

Create2Fit werd in 2016 door oprichters Coronel en Koster teruggekocht van Wehkamp-moeder RFS Holding. De webwinkels stonden er toen slecht voor, meldde RTL Z eerder. Het duo moest dertig medewerkers ontslaan en vier van de acht webshops sluiten. De omzet bleek in vijf jaar tijd gedaald van 48 naar 32 miljoen euro, terwijl de doelstelling was om te groeien naar honderd tot 150 miljoen. 
 

Reacties

Het gaat heeeeeeel goed met de economie, wie volgt er ???

Geplaatst door ikke weet het op 4 januari 2019 om 11:00

Is er eigenlijk 1 webshop in Nederland die wél winst maakt? Zelfs bol.com schrijft nog steeds rode cijfers.

Geplaatst door Gerard van Gummigalgen op 4 januari 2019 om 12:09

Ondanks wat allerlei goeroes en ander belanghebbende voorspellen, blijkt steeds meer en meer dat ook voor webwinkels geldt: oplopende kosten in een verzadigde markt is moeilijk rendabel te worden.

Geplaatst door Bert Ysfogel op 4 januari 2019 om 12:31

Dat komt door die ziekelijke retouren. Consumenten mogen praktisch alles. Zelfs al poepen ze letterlijk op items ben je als webwinkel verplicht ze te accepteren. Bij Bol.com is het helemaal feest, als je er als verkoper tegenin gaat dreigen ze ook nog eens met het sluiten van je Bol.com winkel...

Geplaatst door Justin Anoniem op 5 januari 2019 om 19:39

In Duitsland gaat nu 1 op de 8 online aankopen terug. Was vorig jaar nog 1 op de 10.

Geplaatst door Peter Jansen op 6 januari 2019 om 17:07

Laatste nieuws









RetailTrends