De eigen winkels en webwinkel van SuperTrash hebben het modemerk vorig jaar de das omgedaan. “De dingen die fout gingen, gaan we natuurlijk niet meer doen”, zegt de nieuwe topman Micha Noot tegenover Quote.
SuperTrash blaast zichzelf op 20 januari nieuw leven in met de presentatie van de nieuwe collectie. Vanaf 1 juli komt de kleding in de winkels te hangen. Daarbij mikt SuperTrash volgens Noot op ketens als de Bijenkorf en Hudson’s Bay, maar ook op kleinere boetieks. Directe verkoop aan consumenten, online of via eigen winkels, maakt geen onderdeel uit van de plannen.
Wie exact achter de doorstart van SuperTrash zitten, is nog steeds onduidelijk en ook bij Noot niet bekend. “Het is iets dat ik graag zou weten, dus ik ben aan het graven”, zegt hij. Nadat een groep onbekende investeerders een doorstart realiseerde, werden de merkrechten voor schoenen later weer doorverkocht aan Unlimited Footwear Group. Noot is eigenaar van modeagentschap Brandrush, en staat via een tussenpersoon in contact met de onbekende eigenaren van de kledingtak.
SuperTrash liet na zijn faillissement een schuld van elf miljoen euro na. De omzet halveerde in twee jaar tijd naar 15,5 miljoen euro, terwijl het verlies in 2017 2,7 miljoen euro bedroeg.
Dirk Jansen 4 jan, 11:15