Woonwinkel Flinders heeft vorig jaar een omzet van twintig miljoen euro gerealiseerd. Dat is een groei van dertig procent ten opzichte van een jaar eerder.
De groei kwam naar eigen zeggen uit alle kanalen: online, de fysieke winkel in Zaandam en b2b-verkopen. Pijlers onder de groei zijn onder meer de online inspiratieomgeving, duurzaam en refurbished design en de activiteiten buiten Nederland. Verder zou de afdeling klantadvies tegenwoordig omzet genereren, mede door de introductie van een online chatfunctie. Daartegenover staat het vertrek uit China, waar Flinders actief was op Tmall Global, een e-commerceplatform van Alibaba.
Flinders laat weten in 2019 een private label te lanceren. Er komen in samenwerking met designlabels eigen product en merken op de markt. Met een gelimiteerd aanbod meubels, verlichting en woonaccessoires wil Flinders ‘een stempel drukken op de meubelmarkt en meer identiteit ontwikkelen’, zegt topman Geert-Jan Smits. “Dit is noodzakelijk om te kunnen overleven in de woonbranche.”
De retailer verwacht tot slot groei uit het zakelijke segment, dankzij een uitbreiding van het team dat interieurprojecten in hospitality, retail en office uitvoert. Onlangs is een designstudio in Gent geopend, van waaruit de Belgische architecten, stylisten en zakelijke eindklanten worden bediend.
Reacties 0