Takeaway.com heeft vorig jaar een groei van 38 procent in het aantal bestellingen gezien. Voor het eerst kreeg het maaltijdenplatform in Duitsland meer orders te verwerken dan in Nederland, blijkt uit een donderdag gepubliceerde handelsupdate.
Het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl kreeg vorig jaar in totaal 93,9 miljoen bestellingen te verwerken, tegenover 68,3 miljoen in 2017. Het vierde kwartaal was het eerste waarin Duitsland belangrijker was dan de thuismarkt. Duitse consumenten bestelden in dat kwartaal 9,4 miljoen maaltijden via het platform, Nederlanders 8,8 miljoen. Ook over heel 2018 was Duitsland nipt groter dan Nederland, met 32,7 tegenover 32,6 miljoen orders.
Thuisbezorgd.nl zag het aantal bestellingen in Nederland vorig jaar met negentien procent toenemen en in Duitsland met 36 procent. In de ‘overige leidende markten’, waar onder meer België, Frankrijk, Oostenrijk en Polen onder vallen, bedroeg de groei 69 procent.
De overname van de Duitse concurrent Delivery Hero zit nog niet in de cijfers verwerkt. De deal, waarmee zo’n 930 miljoen euro is gemoeid, wordt naar verwachting nog in de eerste helft van dit jaar afgerond.
Reacties 0