Berlijnse boetiek Darklands doet niet aan klanten pleasen

Berlijnse boetiek Darklands doet niet aan klanten pleasen

Het ‘exclusieve ongemak’ bij Darklands trekt liefhebbers van over de hele wereld naar de winkel in Berlijn. Klanten pleasen, daar doet de fashionboetiek niet aan. Dat staat te lezen in het januarinummer van RetailTrends.

Darklands is alles behalve een gangbare winkel. Het biedt de klant een ervaring die verder gaat dan kleding kopen. Fans roemen de service en het advies van medewerkers tijdens de urenlange shopsessies. 

Wie de winkel in Berlijn heeft gevonden – Darklands is al vijf keer verhuisd en ligt graag afgelegen – wordt bij binnenkomst monsterend aangekeken door twee medewerkers in lange leren jassen. Beklemmende experimentele muziek zorgt voor een dreigende ondertoon wanneer je tussen de rekken loopt in de voormalige fabriekshal.

De winkel hangt vol met exclusieve collecties. Vaak speciaal gemaakt voor Darklands, met soms een met potlood geschreven persoonlijke boodschap van de designer. De prijzen van de overwegend zwarte items liggen tussen de tweehonderd en tweeduizend euro. Darklands is ‘vrij duur en nogal sturend’, omschrijft de Canadese eigenaar Campbell McDougall.

Lees het hele verhaal over Darklands in het januarinummer van RetailTrends. Lees het volledige artikel in het digitale magazine. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!