H&M versnelt transformatie en is mogelijk al klaar met Nyden

H&M versnelt transformatie en is mogelijk al klaar met Nyden

H&M wil mogelijk stoppen met Nyden als apart merk. Het online label wordt ‘geïntegreerd in het H&M-platform’, laat de modeketen weten aan TextilWirtschaft.

Alle communicatie via de eigen socialmediakanalen van Nyden ligt al ruim een maand stil. Eerder werd Nyden al als merk toegevoegd aan de H&M-website en stapte ceo Oscar Olsson van het nieuwe label op. Nyden.com bestaat echter ook nog steeds en het is nog niet duidelijk of en wanneer de aparte website verdwijnt. Volgens H&M heeft het merk, dat begin vorig jaar werd gelanceerd, positieve resultaten geboekt.

Nyden werd gepresenteerd als een merk voor millennials, dat zich wil onderscheiden door co-creatie met influencers en dat alleen online wordt verkocht. Als Nyden verdwijnt, zou het voor H&M het tweede submerk in korte tijd zijn dat wordt geschrapt. Eind vorig jaar werd al de stekker getrokken uit Cheap Monday.

H&M kondigt verder aan dit jaar zijn ‘transformatie te versnellen’ om te profiteren van de ‘kansen die de digitalisering van de mode-industrie biedt’. De fastfashionretailer doelt op verschillende digitale diensten en functies die in 2018 zijn geïntroduceerd en uitgebreid en die dit jaar een vervolg krijgen. Zo werd in de app voor zowel het personeel als klanten een mogelijkheid gelanceerd om door winkels te navigeren en werden de click & collect-mogelijkheden uitgebreid. Verder geeft de retailer een vervolg zijn nieuwe winkelconcept, waarin onder meer een bloemist, café en zelfscankassa's getest worden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends