Takeaway.com heeft zijn omzet vorig jaar met 44 procent zien toenemen tot 240 miljoen euro. Daarvan neemt Nederland met ruim 98 miljoen euro nog altijd het grootste deel voor zijn rekening.
De omzet in Nederland betekent een groei van 32 procent. In Duitsland liep de omzet met 49 procent op naar 86 miljoen euro, terwijl de overige markten samen goed waren voor 55,7 miljoen (63 procent groei). Het aangepaste ebitda is volgens het bedrijf ‘ongeveer in lijn’ met dat van het eerste half jaar. Toen ging het om een bedrag van 6,1 miljoen euro negatief.
De uitgaven aan marketing liepen beduidend minder sterk op, met tien procent tot in totaal 127,8 miljoen euro. Het is volgens het maaltijdenplatform een teken van de toegenomen merksterkte en vaker terugkerende klanten. Het merendeel van de marketinguitgaven (73,8 miljoen euro) werd ingezet in Duitsland. Voor Nederland werd 13,8 miljoen gereserveerd en voor de overige markten veertig miljoen.
Onlangs maakte Takeaway.com bekend dat het aantal bestellingen in het vierde kwartaal voor het eerst hoger lag in Duitsland dan in de thuismarkt. Het concern achter Thuisbezorgd.nl publiceert zijn volledige jaarcijfers volgende maand.
Takeaway.com laat verder weten 680 miljoen euro te hebben opgehaald met de uitgifte van obligaties. Daarmee wordt een deel van de koopsom voor de Duitse branchegenoot Delivery Hero betaald. Het platform nam zijn concurrent vorige maand voor 930 miljoen euro over.
Reacties 0