Groos sluit de deuren: 'Missie geslaagd'

Groos sluit de deuren: 'Missie geslaagd'

De Rotterdamse conceptstore Groos houdt eind volgende maand op te bestaan. Doordat de producten van de voormalige RetailRookie nu overal te koop zijn, is de taak volgens oprichters Tjeerd Hendriks en Joost Prins volbracht.

Groos ging in 2013 van start als een warenhuis dat producten van Rotterdamse makelij verkoopt. Dat onderscheidde de formule naar eigen zeggen van vrijwel alle andere honderden conceptstores. ‘Inmiddels staat Rotterdam dagelijks positief in de spotlight en komen we Rotterdamse producten overal tegen, missie geslaagd’, klinkt het in een Facebook-post die het afscheid aankondigt. De winkel sluit op 28 februari zijn deuren, op de dag van het zesjarig bestaan.

Hendriks en Prins zijn inmiddels druk met andere projecten in de stad. Voor de leveranciers van Groos zijn er genoeg plekken waar ze makkelijk terechtkunnen, zegt Hendriks tegen RTV Rijnmond. “Dat is echt anders dan zes jaar geleden, toen was Rotterdam nog niet de hippe stad die het de afgelopen jaren is.” De merknaam Groos verdwijnt voorlopig van het toneel, al sluit hij niet uit dat die nog eens terugkeert. "Misschien is het over een paar jaar weer nodig.”

Groos verkocht producten van Rotterdamse merken en leveranciers, waarbij de conceptstore over elk verkocht product een percentage ontving. Twee jaar terug verhuisde het concept nog naar een grotere winkel in de stad.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!