Neckermann.com lijkt sinds september weer problemen te hebben met het leveren van bestellingen na een betaling. Tientallen mensen hebben sindsdien over de webshop geklaagd, meldt het tv-programma Radar.
Klanten stellen onder meer dat ze fietsen, bankstellen en dekbedovertrekken hebben besteld en betaald, maar nog niets hebben ontvangen. Een klager kreeg pas zijn geld terug, toen hij aangifte had gedaan bij de politie.
Zo’n anderhalf jaar terug raakte Neckermann.com al in opspraak, omdat bestellingen niet binnen de beloofde levertijd werden bezorgd. Directeur Ronald Steenbergen laat nu weten dat Neckermann.com sinds begin dit jaar met een nieuw systeem werkt. Hij verwacht dat over twee weken alle problemen zijn opgelost.
Recordmaand
Ruim een jaar geleden werd een onafhankelijke bestuurder aangesteld, die orde op zaken moest stellen bij de webwinkel. Rond die tijd deed opsporingsdienst FIOD een inval op het hoofdkantoor van Neckermann.com in verband met een strafrechtelijk onderzoek naar witwassen en verkocht investeringsmaatschappij Axivate Capital zijn minderheidsbelang in Neckermann.com.
De webshop maakte afgelopen september bekend dat er een recordomzet was behaald, nadat er maand na maand al sprake zou zijn geweest van een dubbelcijferige omzetgroei. Neckermann.com deed vooral goede zaken met de verkoop van fietsen, die door het geflopte fietsdeelplatform O-bike als huurfietsen in Europa ingezet zouden worden. Hoe hoog de omzet van Neckermann.com nog is, is niet bekendgemaakt.
Rick Sanchez 25 sep, 00:00
Wiki Leaks 13 mrt, 17:41