GrandVision heeft zijn totale omzetgroei vorig jaar bijna verdubbeld tot acht procent. Ook de vergelijkbare omzetgroei nam toe, met 1,6 procentpunt tot 3,4 procent.
De versnelling van de like-for-likegroei komt volgens het optiekconcern door ‘verbeteringen in alle segmenten’. Daarnaast droegen de overnames van onder meer Visilab in Zwitserland en Tesco Opticians in het Verenigd Koninkrijk voor 6,4 procent bij aan de totale groei. In het G4-segement, waar ook de Nederlandse winkels van Pearle en EyeWish onder vallen, bedroeg de vergelijkbare groei 2,4 procent.
In het vierde kwartaal was zowel de totale als de vergelijkbare omzetgroei wat zwakker dan de rest van het jaar. De resultaten werden volgens GrandVision beïnvloed door een ‘uitzonderlijk succesvolle’ campagne in Duitsland een kwartaal eerder en de gelehesjesprotesten in Frankrijk. Het concern laat verder weten voor het complete jaar een groei van de aangepaste ebitda van vijf tot zeven procent te verwachten.
Hoe hoog de omzet is, is nog niet bekendgemaakt. Later maakt het brillenconcern zijn volledige jaarcijfers bekend.
Reacties 0