NWO ziet in Nederland ruimte voor 100 natuurwinkels

De Natuurvoedings Winkel Organisatie (NWO) zoekt 15 nieuwe franchisenemers. De missie van de NWO is het verkopen van biologisch-dynamische en biologische producten. Op deze manier wil de NWO bijdragen aan een duurzame samenleving. Het assortiment van de gemiddelde NWO-winkel laat zich nog het best vergelijken met een supermarkt, met als kenmerkend verschil dat alle producten puur natuur zijn. Door de langere groeitijd zijn de producten wel 30 tot 50% duurder dan in andere winkels. Volgens Gerko Bosveld, retailmanager bij NWO, is er echter wel degelijk een groeimarkt voor natuurproducten. Hij wijst hierbij op de omzetgroei van 9% bij NWO winkels, terwijl de omzet van supermarkten geen groei vertoont. Met name het minder warme zomerweer heeft positief bijgedragen aan de omzet van de NWO. De NWO heeft 45 basiswinkels en 45 formulewinkels. De formulewinkels zijn iets strakker in de franchiseformule georganiseerd. Eind 2005 wil de NWO 60 formulewinkels hebben. Op de lange termijn is er volgens de NWO ruimte voor 100 formulewinkels. De NWO is in Nederland marktleider op het gebied van speciaalzaken voor biologische producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!