Hergebruik van materialen, minder waterverbruik en groener met energie omgaan: merken bedenken steeds vaker oplossingen om duurzamer te werk te gaan. Zo ook het bekende kledingmerk Tommy Hilfiger. Met de opening van het nieuwe PHV Denim Center in Amsterdam worden de plannen voor een nieuwe spijkerbroekenlijn van honderd procent duurzame denim ondersteund. Donwan Harrel, creative director van Tommy, geeft aan dat het steeds belangrijker is je als merk ethisch te profileren. “Als je een product koopt, wil je zeker zijn dat de maker van het product de juiste beslissingen maakt,” zegt hij. “Het is als een vertrouwensafspraak tussen het merk en de consument.” In het PHV-centrum wordt onder meer gewerkt met een speciale natte wasmethode waarbij tussen de vijftien en zestig liter water per spijkerbroek bespaard wordt.
Hier maakt Tommy Hilfiger duurzame spijkerbroeken
Gepubliceerd op 4 februari 2019 om 13:04
Hier maakt Tommy Hilfiger duurzame spijkerbroeken
Gepubliceerd op 4 februari 2019 om 13:04
Hergebruik van materialen, minder waterverbruik en groener met energie omgaan: merken bedenken steeds vaker oplossingen om duurzamer te werk te gaan. Zo ook het bekende kledingmerk Tommy Hilfiger. Met de opening van het nieuwe PHV Denim Center in Amsterdam worden de plannen voor een nieuwe spijkerbroekenlijn van honderd procent duurzame denim ondersteund. Donwan Harrel, creative director van Tommy, geeft aan dat het steeds belangrijker is je als merk ethisch te profileren. “Als je een product koopt, wil je zeker zijn dat de maker van het product de juiste beslissingen maakt,” zegt hij. “Het is als een vertrouwensafspraak tussen het merk en de consument.” In het PHV-centrum wordt onder meer gewerkt met een speciale natte wasmethode waarbij tussen de vijftien en zestig liter water per spijkerbroek bespaard wordt.