ANWR-Garant heeft een nieuw retailconcept ontwikkeld voor zelfstandige outdoorwinkels. Doelstelling is om de krachten van gespecialiseerde leveranciers en detaillisten op outdoorgebied te bundelen onder de vlag van een nieuw keurmerk.
De retailserviceorganisatie mikt op gespecialiseerde outdoorwinkels, die bijvoorbeeld nog geen lid zijn van een inkoopvereniging. Aangesloten ondernemers krijgen straks een keurmerk en een gezamenlijke website, waar het concept wordt uitgelegd en wordt doorgelinkt naar hun eigen website. Ook wordt een gepersonaliseerd magazine uitgebracht en worden ze ontzorgt op het gebied van social media.
De ondernemers krijgen verder financiële ondersteuning en kunnen rekenen op inkoopvoordelen. Op termijn wordt het eventueel mogelijk om onderling voorraden uit te wisselen via een eigen platform en kan de website worden uitgebreid met een gemeenschappelijke webshop.
De naam van het nieuwe concept wordt binnenkort bekendgemaakt, zegt acquisitiemanager Pieter Schaap tegen RetailNews. Er lopen volgens hem al gesprekken met een vijftal sportondernemers die bij het bestaande samenwerkingsverband Fair Play zijn aangesloten. Ook een handvol buitenstaanders zouden op het punt staan zich bij ANWR-Garant aan te sluiten. De naam van het retailconcept komt niet prominent op hun gevel te staan. “Het is juist de bedoeling dat ze hun eigen identiteit behouden”, zegt hij.
ANWR-Garant vertegenwoordigt in Nederland ruim 450 leden, waarvan driehonderd in de schoenen- en 150 in de sportbranche. De organisatie voert onder meer de formule Sport 2000 in ons land.
Reacties 0