Foot Locker rolt nieuw retailconcept uit, investeert in sneakermarktplaats

Foot Locker rolt nieuw retailconcept uit, investeert in sneakermarktplaats

Foot Locker heeft de vierde winkel van zijn nieuwe retailconcept geopend in Detroit. De zogenoemde Power Stores zijn geïnspireerd door de stad waarin de winkel zich bevindt.

Eerdere Power Stores zijn al eerder geopend in Hongkong, Londen en Liverpool. Het plan is om dit jaar meer dan een dozijn winkels in grote steden te openen, waarbij onder meer New York en Milaan op de planning staan.

De eerste Amerikaanse Power Store is zo'n achthonderd vierkante meter groot. Foot Locker wil dat de winkels authentiek zijn voor de stad en dat bezoekers hier een ‘city experience’ kunnen beleven. Voor het ontwerp van de vestiging werkt de sneakerverkoper samen met lokale kunstenaars, ontwerpers en influencers. 

Goat
Foot Locker heeft verder honderd miljoen geïnvesteerd in een samenwerking met Goat Group, een marktplaats op het gebied van sneakers. Goat is vooral online aanwezig, terwijl Foot Locker zich op de fysieke winkels richt. Verdere informatie over de samenwerking is nog niet bekend.

Foto’s van het nieuwe retailconcept in Detroit zijn te vinden op de website van RetailTrends

RetailTrends