Winkelnaam wordt zichtbaar op bankafschrift

Winkelnaam wordt zichtbaar op bankafschrift

Rabobank toont vanaf deze week direct de winkelnaam waar een online aankoop is gedaan bij de bankafschrijving. Daarmee reageert de bank als eerste op het Meldpunt Onbegrijpelijke namen op bankafschriften van de Consumentenbond.

De Consumentenbond zegt met enige regelmaat klachten van consumenten te krijgen die afschrijvingen van hen onbekende bedrijven terugvinden op hun bankafschrift. Met namen als C&M Amsterdam of C&M*VOF ARMOTA kunnen zij moeilijk achterhalen om welk bedrijf het gaat. Consumenten kunnen daardoor hun bankrekening niet goed controleren, wat grip op de uitgaven bemoeilijkt. Het initiatief van de Rabobank is volgens directeur belangenbehartiging Olof King van de Consumentenbond een ‘mooie eerste stap’.

De aanpassing geldt vooralsnog alleen voor aankopen waarbij de Rabo betaalservice is gebruikt, die niet zo groot is. Daarnaast is de bank in gesprek met grote betaalservices om de toepassing over te nemen. Zodra een van de grote betaaldienstverleners de oplossing toepast, zal volgens de bank in circa tien procent van alle iDEAL-transacties de winkelnaam direct zichtbaar zijn. Dat komt neer op ruim drie miljoen transacties per jaar. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!