Takeaway.com heeft 2018 afgesloten met een verlies van ruim veertien miljoen euro. Dat is 67 procent minder dan een jaar eerder, toen het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl nog 42 miljoen in het rood stond.
Takeaway.com heeft alleen in Nederland een positieve aangepaste ebitda van ruim 53 miljoen euro. Dat is een groei van bijna een kwart ten opzichte van 2017. In Duitsland is de ebitda nog 36,7 miljoen euro negatief, een verbetering van 22 procent. In de overige markten liep het negatieve resultaat juist met achttien procent op tot bijna 27,8 procent. Het totale ebitda kwam uit op 11,3 miljoen negatief, een verbetering van 59 procent.
Het maaltijdbezorgplatform maakte eerder al bekend dat de omzet met 44 procent is gestegen tot 240 miljoen euro. Nederland neemt daarvan met ruim 98 miljoen nog het grootste deel voor zijn rekening, maar Duitsland lijkt op korte termijn uit te groeien tot de grootste markt.
Takeaway.com heeft vorig jaar verschillende strategische beslissingen genomen die essentieel zullen blijken voor de toekomst van het bedrijf, zegt topman Jitse Groen. Naast de organische groei wijst hij op de overname van vier bedrijven om de voetafdruk te vergroten en nieuwe kracht op het gebied van technologie in huis te halen. Gelet op de overname van Delivery Hero en de daaraan gerelateerde uitgiften van aandelen, wil Takeaway.com nu geen voorspellingen over toekomstige resultaten delen.
Reacties 0