IKEA ziet niet alleen potentie in het verkopen van eigen producten, maar ook in die van concurrenten. Deze ambitie past in de nieuwe strategie die het Zweedse woonwarenhuis doorvoert, zo meldt de Financial Times.
Topman Torbjörn Lööf van Inter IKEA denkt dat er veel mogelijkheden zijn rondom het opzetten van een online verkoopplatform, waarop ook producten van anderen worden verkocht. Hij verwijst hierbij naar Zalando, waar ook merken worden verkocht die niet van het platform zelf zijn.
Lööf denkt na over een samenwerking met websites van grote, externe verkopers zoals Amazon en Alibaba. Het woonwarenhuis is bezig met een test om via één van die platforms producten te verkopen, maar om welke partij het gaat is nog onduidelijk.
Het oprichten van een platform past in de nieuwe strategie van de meubelketen. Die strategie is de ontwikkeling van een verkooporganisatie voor doe-het-zelfmeubelen vanuit grote warenhuizen aan de randen van steden naar andere concepten. Al langer experimenteert IKEA met het verhuren van meubels en het openen van stadswinkels in steden.
Reacties 0