NPM Capital steekt tientallen miljoenen euro’s in Suitsupply om verdere uitbreiding te financieren. Het geld is met name bestemd voor de expansie in China, zegt topman Fokke de Jong tegenover het FD.
Suitsupply ziet nog veel ruimte voor internationale groei, met name in het Verre Oosten. Vergeleken met Noord-Amerika, waar de pakkenverkoper al vijftig vestigingen heeft, is de positie in China volgens De Jong nog bescheiden met zes locaties. “Daar moet een verdubbeling van het aantal winkels dit jaar haalbaar zijn.” Ook in Europa ziet hij nog groeimogelijkheden, met name in Frankrijk en Duitsland.
Suitsupply was volgens De Jong vorig jaar goed voor bijna driehonderd miljoen euro omzet. Bovendien maakt de retailer in alle twintig landen waar het actief is winst, zegt de oprichter. Het verlies van ruim elf miljoen euro in 2017 hing samen met de hoge kosten van onder meer nieuwe openingen. Suitsupply heeft in totaal 110 winkels in Europa, de Verenigde Staten en China.
NPM Capital is sinds 2017 betrokken bij Suitsupply. Destijds bracht de investeerder samen met een aantal banken al driehonderd miljoen euro in.
Reacties 0