Geurmarketing in opmars

Met ScentDome kun je internetsites laten ruiken. Het apparaat wordt aangesloten op de computer en is een verdamper met een miniventilator. De ScentDome wordt standaard geleverd met 19 verschillende geurolies, zoals koffie, appel, kaneel, lavendel en roos. Omdat geur de ultieme verleider is, heeft ScentDome veel potentie. Het apparaat is alleen nog erg duur (396 dollar).

“Geurverspreiding zit in de lift. We doen zo’n tien projecten per maand”, zegt Jeanine Verbeek van Senta. Een meer praktische toepassing van geuren in de marketing, past Senta toe. Zoals de corporate geur van ING, een mix van houtachtige en kruidige bestanddelen. De KLM begint met een experiment met citrus en lavendel in haar vliegtuigen.

Productpromotie met geuren kunnen heel succesvol zijn. Zo ging de introductie van het Franse wasmiddel Super Croix gepaard met een reclamepaneel die de geur van bloemen verspreidde. In supermarkten met een geurend paneel werd 35 procent meer Super Croix-wasmiddel verkocht dan in de winkels met een gewoon reclamepaneel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!