IKEA schrapt één euro-ontbijt

IKEA schrapt één euro-ontbijt

IKEA is gestopt met de verkoop van een ontbijt voor slechts een euro. Het woonwarenhuis biedt nu twee iets duurdere ontbijtvarianten aan.

Vooral voor bezoekers die niet in het bezit zijn van een IKEA Family-pas gaan de prijzen van het ontbijt omhoog. Voor het ontbijt dat eerder een euro kostte, moeten niet-pashouders nu 3,45 euro aftikken. Kaartbezitters betalen slechts twintig cent meer dan voorheen.

Voor het goedkopere ontbijtalternatief, een kop koffie met een croissant, betalen leden zestig cent tegenover 1,50 euro voor niet-leden. Op zondag is er een speciaal luxer ontbijt, waarbij onder meer producten als bacon en zalm worden aangeboden. De prijs voor leden bedraagt 2,95 euro, niet-leden betalen 4,50 euro.

Op de eigen website geeft de woonmeubelgigant aan dat het prijsverschil tussen wel- en niet-leden een tegemoetkoming is aan de IKEA-members, het grootste deel van de bezoekers die bij IKEA ontbijt. De prijzen voor ontbijters zonder pas zijn een afspiegeling van de reguliere prijzen in de markt.

Het woonwarenhuis wil met de aanpassing van zijn ontbijtconcept een eigentijdser en voedzamer ontbijt aanbieden. IKEA geeft aan dat kwaliteit van de ingrediënten beter is, wat de lichte prijsverhoging volgens de meubelgigant rechtvaardigt. IKEA is ervan overtuigd ook met deze aanpassing de scherpste ontbijtprijzen van het land aan te kunnen bieden

Reacties 1


Lenneke Assems-Plasmans 18 feb, 17:41

Ze hebben het nog lang volgehouden! Zo moet er dik geld bij! Ik heb het nog nooit gedaan hoor, maar vele vrienden en kennissen wel! Bedankt hoor IKEA!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!