Miele lanceert wasclub in Amsterdam

Miele is in Amsterdam gestart met een eigen Laundry Club. Bij die service wordt de was bij klanten opgehaald en 48 uur later weer gewassen en gestreken thuisbezorgd. Ook wordt eventueel klein herstelwerk verricht.

De wasclub is nu alleen nog in een deel van Amsterdam beschikbaar en wordt in een later stadium verder uitgerold. Miele vraagt een vast bedrag van 35 euro voor een waszak, waar ongeveer zes kilo aan kleding in past.

De nieuwe dienst is vergelijkbaar met dobbi, dat afgelopen mei eveneens in de hoofdstad werd gelanceerd. “Je ziet meer van dit soort initiatieven ontstaan, zoals de strijkservice Iron Man”, zegt director consumer service Manon Dohmen. “Wat onze service anders maakt is dat het in Miele-apparatuur door Miele-mensen wordt gedaan. Als iemand weet hoe wassen moet, zijn wij het wel.”

Eerder werd al bekend dat Miele een flagshipstore opent in Amsterdam. De tweede eigen winkel komt in het Museumkwartier. Het wordt een ‘small experience center’, zei topman Stefan Verhoeven. “Met een extreme focus op beleving en het ervaren van producten.”

Reacties 3


Bert Ysfogel 20 feb, 16:40

“Met een extreme focus op beleving en het ervaren van producten.”

Naast het Rijksmuseum, rondvaartboten en Madame Tussauds komt er nu ook Miele voor een extreme beleving.


Davi Lexx 20 feb, 23:39

Oh maar 35 euro voor max 6 kilo!
Wekelijks een wasje laten ophalen en je kan al een luxe wasmachine kopen.
Hebben ze hier nou echt vertrouwen in?


D. Fokkema 21 feb, 10:24

“Wat onze service anders maakt is dat het in Miele-apparatuur door Miele-mensen wordt gedaan. Als iemand weet hoe wassen moet, zijn wij het wel.”

Nog een verdienmodel Miele: wasopleidingen

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!