De maaltijdboxen van Kochzauber worden uit de schappen van Lidl Duitsland gehaald. De discounter spreekt van tegenvallende verkoop, meldt Gründerszene.
Hoewel vorig jaar nog sprake was van een verdubbeling van het aantal verkochte maaltijdboxen ten opzichte van het jaar daarvoor, blijkt nu dat de maaltijden van Kochzauber niet aanslaan onder de Duitse Lidl-klanten. De discounter meldt dat de verkoop van de boxen stagneert, waardoor het toekomstperspectief van de maaltijdboxen onzeker is.
De 33 medewerkers die in dienst zijn bij Kochzauber krijgen een andere functie bij de Duitse discounter aangeboden.
Lidl Duitsland nam Kochzauber vier jaar geleden over van MyToys. Kochzauber bleef een onafhankelijk merk en Lidl ging de maaltijdboxen verkopen in zijn webshop. Toen dit geen succes bleek, verplaatste de discounter de maaltijdboxen naar de schappen van zijn supermarkten.
Reacties 0