Esprit verdubbelt verlies, verhuist Nederlands kantoor

Esprit verdubbelt verlies, verhuist Nederlands kantoor

Esprit heeft over de eerste helft van zijn gebroken boekjaar een verlies van omgerekend bijna tweehonderd miljoen euro gedraaid. Dat is bijna een verdubbeling van het verlies een jaar eerder, zo blijkt uit de halfjaarcijfers van de modeketen.

Daarnaast zag Esprit de omzet met ruim vijftien procent teruglopen naar 758,6 miljoen euro. Dat komt mede door het terugdringen van het winkelnetwerk, maar ook doordat er minder klanten over de vloer komen vanwege ‘zwakte in merk en product’.

Esprit maakte afgelopen november al bekend dat er grote veranderingen nodig waren om terug te keren naar duurzame groei en winstgevendheid. Het bedrijf sprak destijds harde woorden tijdens de investeringsdag. ‘Esprit is veranderd, misschien te veel’, ‘de merkidentiteit is inconsequent en we weten niet waar we voor staan’ en ‘we hebben het contact met ons publiek verloren door een gebrek aan klantgerichtheid’, klonk het.

Amsterdam
Topman Anders Kristiansen zegt dat de uitrol van het nieuwe strategische plan op schema loopt. “De teams werken intensief aan alle initiatieven, maar het herpositioneren van het merk en de veranderingen in het product hebben tijd nodig om zichtbaar te worden en klanten terug te winnen.”

Esprit maakt verder bekend een nieuwe locatie te hebben gevonden in Amsterdam voor zijn hoofdkantoor in Nederland. De retailer is nu nog langs de A9 in Amstelveen gevestigd. Met de relocatie, onderdeel van de reorganisatie van de wholesaletak, wil het bedrijf kosten besparen. 

Reacties

Bovenstaande verbaasd niet. De laatste tijd is de service uitgesproken slecht..
Ik kocht een zomer rokje,de taille band is er verkeerd ingezet. Ging er mee terug naar de winkel.Helaas was ik de aankoopbon verloren maar het prijskaartje niet. De verkoopster vertelde mij dat al deze rokjes dit euvel hebben, de band draait direct al en je bent enorm aan het peuteren deze recht te krijgen, trek het rokje aan en direct weer gedraaid.Het is maar een zomer rokje een de prijs net geen E 40.- maar toch? De dame in kwestie wilde het rokje niet terug nemen, ondanks dat ze wist dat deze zending dit probleem heeft.Service?sorry, nee.

Geplaatst door Elisabeth Brouwers op 26 augustus 2019 om 10:24

Laatste nieuws









RetailTrends