Het Amerikaanse warenhuisconcept Neighborhood Goods heeft bij een nieuwe financieringsronde 8,8 miljoen dollar opgehaald. Dat brengt de teller op in totaal 14,5 miljoen dollar aan groeigeld voor de jonge retailer.
Neighborhood Goods opende afgelopen najaar zijn eerste vestiging in Plano, Texas. Het concept omschrijft zichzelf als een modern alternatief voor en evolutie van het traditionele warenhuis. Later dit jaar wordt dankzij de steun van investeerders een tweede vestiging in New York geopend.
In eigen land kan het bedrijf op veel aandacht rekenen, mede dankzij de lancering van de kledinglijn van tennisster Serena Williams. Grote retailers komen naar Texas om een kijkje te nemen in het nieuwe concept en om te weten waar alle heisa over gaat, zegt medeoprichter Matt Alexander tegenover CNBC. “Ze komen overal vandaan invliegen.”
Het eerste warenhuis is gevuld met veel jonge, dynamische merken die op een pop-up-achtige manier worden gepresenteerd. Verder is er een prominente rol weggelegd voor het eigen restaurant- en barconcept en wordt er veel aandacht besteed aan redactionele content, die zowel op de website, in een app als in een printmagazine wordt gepubliceerd.
Lees op RetailTrends meer over Neighborhood Goods, dat in de Verenigde Staten het warenhuis van de toekomst wordt genoemd.
Reacties 0