McDonald’s heeft zijn omzet in Nederland vorig jaar zien oplopen naar 896 miljoen euro. Dat is een stijging van 10,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen ook al een groei van bijna elf procent werd doorgemaakt.
De verkoop van ontbijt steeg in 2018 met 17,6 procent het hardst. Een andere belangrijke groeipijler is de bezorgdienst, die nu in 28 restaurants wordt aangeboden. Dit jaar wordt McDelivery naar meer steden uitgerold, waaronder Delft en Leiden.
McDonald’s rolde afgelopen jaar ook het concept McCafé uit naar veertig vestigingen, waarmeen u negentig restaurants ook koffiespecialiteiten serveren. “De ingezette strategie loont, onze gasten waarderen de keuzes die we maken”, zegt managing director Erwin Dito. Dat blijkt volgens hem niet alleen uit de omzetgroei, maar ook in de groei van nieuwe en terugkerende gasten. In totaal telde McDonald’s vorig jaar 4,6 procent meer bezoekers.
De fastfoodketen telt momenteel 247 restaurants in ons land en heeft de ambitie om de komende jaren zo’n vijf nieuwe vestigingen per jaar te openen. McDonald’s ziet hier ruimte voor zeker driehonderd vestigingen.
Reacties 0