Tesla wordt 'online only', sluit bijna alle winkels

Tesla wordt 'online only', sluit bijna alle winkels

Tesla sluit de komende maanden het merendeel van zijn fysieke vestigingen. Er blijft een klein aantal winkels op hightrafficlocaties over, die zullen dienen als showroom en informatiecentrum van het elektrische automerk. Nu heeft Tesla nog 378 winkels wereldwijd.

Tesla zegt een verschuiving naar een ‘online only’-strategie te maken, om de prijzen van zijn auto’s te kunnen verlagen en toch 'financieel duurzaam' te blijven. In de Verenigde Staten kunnen klanten een Model 3 voor 35 duizend dollar bestellen. Die auto heeft een bereik van 220 mijl, omgerekend ruim 350 kilometer.

Het autobedrijf zegt dat iedereen in Noord-Amerika een Tesla via zijn telefoon in ongeveer één minuut kan kopen. Op korte termijn moet dat in de rest van de wereld ook mogelijk zijn.

Ook wordt het makkelijker gemaakt om de auto te testen en te ‘retourneren’, zodat een testrit voor aankoop niet noodzakelijk is. Wie de auto binnen zeven dagen en met maximaal duizend mijl op de teller inlevert, krijgt het volledig aankoopbedrag terug. ‘Je kunt letterlijk een Tesla kopen, met je vrienden in het weekend een roadtrip van een paar honderd mijl maken, en de auto gratis terugbrengen’, stelt het bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!