Webwinkel Sans rekent noodgedwongen retourkosten

Webwinkel Sans rekent noodgedwongen retourkosten

De Twentse webwinkel Sans vraagt sinds deze maand 2,95 euro retourkosten als klanten iets terugsturen. Daarmee breekt de online kledingwinkel met de landelijk trend van gratis retouren, schrijft Tubantia.  

In de wet staat dat de retourkosten voor de koper zijn, maar webshops bieden dit vaak gratis aan om consumenten over de streep te trekken. Daardoor bestellen klanten makkelijker, maar sturen ze het ook sneller terug. Vorig jaar kwam ongeveer de helft van de 150 duizend pakketten van Sans terug. “Een paar jaar geleden was dat nog dertig procent. Het wordt echt een heel groot probleem, voor de hele industrie”, aldus eigenaar Tom Sans. 

De retourkosten moeten ervoor zorgen dat er bewuster bestellingen worden geplaatst. “Zo kan het gewoon niet langer”, zegt Sans. “Want het doel van winkeltje spelen is wel dat je wat winst maakt, toch?”

Sans boekte afgelopen jaar een verlies van tweehonderdduizend euro op haar online activiteiten. De webwinkel vormt daarmee geen uitzondering. Veel andere onlinespelers schrijven mede door de hoge retourkosten rode cijfers.

Reacties

Helemaal mee eens, als ik met de auto in de stad iets ga kopen, en ik ga het later terugbrengen of ruilen, dan krijg ik ook mijn benzine en parkeergeld niet terug.

De mensen moeten gewoon van die luie reet afkomen en weer naar de winkels gaan.

En niet zoveel laten bezorgen, en dan denken dat ze milieu bewust bezig zijn, maar wel elke dag van die Diesel busjes voor je deur laten stoppen.

Geplaatst door ikke weet het op 1 maart 2019 om 17:24

Eindelijk een bedrijf die het snapt.
Het gaat te gemakkelijk om alles op kosten van de ondernemer terug te sturen.
Mensen moeten meer bewust artikelen online kopen.
Te vaak worden artikelen retour gestuurd met belachelijke redenen.

Geplaatst door Ook ik weet het op 2 maart 2019 om 10:26

Eigenlijk zou er een wet moeten komen die gratis retourneren gewoon gaat verbieden

Als je ziet dat retourpercentage bij Wehkamp en Zalando meer dan 50 % bedraagt , en ik ik zelf gewoon in onze webshop bij retourneren de volgende tekst heb geplaatst : Om Zgn Wehkamp gedrag te voorkomen hanteren wij geen gratis retourneerbeleid op onze webshop

De reden van retouren zijn soms belachelijk en frustrerend , vooral op bol.com is het retourpoercetage stijgende

ik ben zelfs van plan om een topt 10 van meest belachelijke retour reden online te gaan zetten

Bijvoorbeeld :

Besteld: case voor de Samsung Galaxy S8
Retour reden, : klacht over artikel, past niet op een S10

Besteld: lightining naar Type C adapter
Retour reden : Past niet op mijn Samsung met micro usb

Verkopen op bol.com is leuk , en vooral bij , maar van de retouren krijg ik soms gewoon een woedeaanval als er weer een komt met een belachelijke reden

Dit betekend voor ons gewoon 8 euro in de prullenbak, verzendkosten, en de retourkosten, en als je geluk hebt is de verpakking ook nog gescheurd en product onverkoopbaar

Geplaatst door Kees van Sante op 5 juli 2019 om 08:35

Laatste nieuws









RetailTrends