Mountain Warehouse wil wereldwijd uitbreiden: 'Nederland bovenaan de lijst'

Mountain Warehouse wil wereldwijd uitbreiden: 'Nederland bovenaan de lijst'

Mountain Warehouse heeft in een jaar tijd drie winkels geopend in ons land. Na de start in Leiden volgden nog openingen in Zwolle en Noordwijk. “We hebben wereldwijd grote uitbreidingsplannen voor 2019 en Nederland is een regio die daarbij bovenaan de lijst staat”, vertelt internationaal retaildirecteur Dave Harvey tegenover RetailTrends.

De Britse outdoorketen telt wereldwijd meer dan 340 winkels, waarvan honderd buiten eigen land. De komende anderhalf jaar worden nog eens zestig nieuwe winkels geopend, mede dankzij de financiële steun van investeerder Partnership Capital. Die nam vorig jaar twintig procent van de aandelen over voor ongeveer 45 miljoen pond.

Mountain Warehouse focust zich voor verdere uitbreiding onder meer op de Verenigde Staten en Polen. Ook worden locaties gescout in Australië en Nieuw-Zeeland, waar het bedrijf onlangs van start ging. Voor de winkels in Nederland wordt samengewerkt met McDevitt voor de locaties en Spect voor vergunningen en bouwmanagement. Hoeveel winkels er in ons land komen en waar Mountain Warehouse zich vestigt, wordt niet verteld.

Door de middleman uit de keten te schrappen, zegt Mountain Warehouse een stuk goedkoper te zijn dan concurrenten. Het aanbod richt zich met ‘betaalbare prijzen’ op de hele familie, aldus Harvey. “We zijn een value lead company en willen zo inclusief mogelijk zijn.”

Lees op RetailTrends meer over de ambities van Mountain Warehouse voor Nederland en de rest van de wereld.

Reacties

Het is alsof we een puist verwelkomen! Wat een lelijke winkel zonder beleving, dan wel niet oersaai! Expansie is leuk maar voeg dan iets toe. Kijk naar de ontwikkelingen van Bever en Decathlon. Groeien, groeien, groeien... hebben retailers dan helemaal niks geleerd?

Geplaatst door Hans Vertellingen #erwaseenpuist op 6 maart 2019 om 16:48

Beste Hans,
Ergens begrijp ik het punt dat jij maakt; maar laten we ook kijken naar de positieve kant. De Nederlandse markt is erg interessant aan het worden; eerst waren het de mediteraanse landen die de NL markt opkwamen; daarna kwam een Scandinavische golf en nu is het aan de UK markt om NL te bestieren. De kwaliteit van deze retailer is niet verrassend, maar brengt wel een nieuw gezicht in de winkelstraten.

Geplaatst door Rene Vierkant op 6 maart 2019 om 17:07

Laatste nieuws









RetailTrends