Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: na de vijf nieuwe bedrijfsstrategieën van vorige week, opnieuw vijf retailers die maatregelen nemen.
Miller & Monroe
Na de overname van de Charles Vögele-winkels in Nederland keek Miller & Monroe al gauw over de grens. Zo groeide het nieuwe modeconcept bij onze oosterburen in een half jaar tijd van nul naar ruim 170 winkels door eveneens filialen van Charles Vögele over te nemen. De Duitse tak van moederbedrijf Vidrea Retail moet echter een pas op de plaats maken.
Lees verder bij WirtschaftsWoche: http://bit.ly/2TIehFH
Diesel
In de Verenigde Staten eist de ‘retailapocalyps’ de laatste weken weer zijn tol. Waaronder bij Diesel, dat een Chapter 11-procedure heeft aangevraagd. De Amerikaanse tak van het Italiaanse modebedrijf krijgt zo de tijd om te...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: na de vijf nieuwe bedrijfsstrategieën van vorige week, opnieuw vijf retailers die maatregelen nemen.
Miller & Monroe
Na de overname van de Charles Vögele-winkels in Nederland keek Miller & Monroe al gauw over de grens. Zo groeide het nieuwe modeconcept bij onze oosterburen in een half jaar tijd van nul naar ruim 170 winkels door eveneens filialen van Charles Vögele over te nemen. De Duitse tak van moederbedrijf Vidrea Retail moet echter een pas op de plaats maken.
Lees verder bij WirtschaftsWoche: http://bit.ly/2TIehFH
Diesel
In de Verenigde Staten eist de ‘retailapocalyps’ de laatste weken weer zijn tol. Waaronder bij Diesel, dat een Chapter 11-procedure heeft aangevraagd. De Amerikaanse tak van het Italiaanse modebedrijf krijgt zo de tijd om te herstructureren en in afgeslankte vorm verder te gaan.
Lees verder bij Reuters: https://reut.rs/2XL5YrF
Abercrombie & Fitch
Het Amerikaanse modeconcept Abercrombie & Fitch zit al langer in de hoek waar de klappen vallen. Het bedrijf lijkt echter op weg naar een succesvolle transformatie, getuige een beperkte omzetdaling en gestegen winst. Toch moeten er nog eens veertig winkels weg.
Lees verder bij Business Insider: https://read.bi/2EHzSED
Dollar Tree
Een discountformule is geen garantie voor succes. Dat bewijst onder meer Family Dollar, dat ooit als ‘Amazon-proof’ werd gezien. In het laatste kwartaal stond er echter een verlies van 2,3 miljard (!) dollar in de boeken van moederbedrijf Dollar Tree. Grotendeels door eenmalige afschrijven, maar toch. Als klap op de vuurpijl gaan 390 winkels dicht en worden duizend andere vestigingen gerenoveerd.
Lees verder bij Vox: http://bit.ly/2TGO89U
Superdry
In ons land lijkt het Superdry voor de wind te gaan, maar het Britse modemerk ziet zich in eigen land genoodzaakt fikse maatregelen te nemen. Zo verdwijnt één op de vijf banen op het hoofdkantoor. Door tweehonderd banen te schrappen, hoopt Superdry zo’n vijftig miljoen pond te besparen. Ondertussen is er een openlijke strijd gaande met medeoprichter Julian Dunkerton.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2SQRJ0P