Veilingwebsite eBay wil marktleider worden in Nederland

Veilingwebsite eBay wil dat haar Nederlandse divisie in 2005 marktleider is. Hiertoe wil eBay onder meer de staffelprijzen afschaffen en retailmomenten introduceren in de marketingstrategie. Marketing director Oscar Diele, die in april van dit jaar overstapte van Wehkamp naar eBay Nederland, krijgt maandelijks bezoek van het Amerikaanse hoofdkantoor, maar benadrukt dat hij grote vrijheid heeft. Zo schafte Diele vrijwel meteen na zijn aantreden de ingewikkelde staffelprijzen af en verving deze door een standaardprijs van 10 eurocent. Ook werd het plaatsen van een foto bij objecten gratis gemaakt en werd het formulier om objecten te koop aan te bieden ingekort. Mede als gevolg van de nieuwe koers is het aantal aangeboden objecten gestegen van 80.000 in april tot 170.000 in september. Ook werd in september de grens van 1 miljoen geregistreerde gebruikers gepasseerd. De gebruikers worden onderverdeeld in actieve en inactieve gebruikers en in kopers en verkopers. Volgens Diele is de groep verkopers relatief klein. De komende tijd richt eBay de marketingstrategie vooral op de actieve gebruikers, bijvoorbeeld met gratis plaatsingsdagen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!