Klanten hechten steeds meer waarde aan het verhaal achter het product en het merk waar ze hun producten kopen. Omdat ze geloven in het product of een bewuste keuze willen maken. Het is belangrijk dat bedrijven kennis nemen van deze 'belief-driven buyer' en actie ondernemen. Want het negeren van dit bewustzijn onder consumenten kan schadelijk zijn voor de reputatie van een onderneming, stelt Raconteur in de Future of Retail 2019. De prijs blijft voor de consument de belangrijkste factor bij het aanschaffen van een product. Retailers moeten dus voor dezelfde prijs een duurzaam en verantwoord product op de markt zetten. De infographic van Raconteur laat zien wat (naast prijs) de voornaamste beweegredenen zijn van consumenten om voor een bepaald merk te kiezen. Ook laat het zien welke beloftes retailers als Adidas, IKEA en H&M doen op het gebied van duurzaamheid.
Klanten hechten steeds meer waarde aan het verhaal achter het product en het merk waar ze hun producten kopen. Omdat ze geloven in het product of een bewuste keuze willen maken. Het is belangrijk dat bedrijven kennis nemen van deze 'belief-driven buyer' en actie ondernemen. Want het negeren van dit bewustzijn onder consumenten kan schadelijk zijn voor de reputatie van een onderneming, stelt Raconteur in de Future of Retail 2019. De prijs blijft voor de consument de belangrijkste factor bij het aanschaffen van een product. Retailers moeten dus voor dezelfde prijs een duurzaam en verantwoord product op de markt zetten. De infographic van Raconteur laat zien wat (naast prijs) de voornaamste beweegredenen zijn van consumenten om voor een bepaald merk te kiezen. Ook laat het zien welke beloftes retailers als Adidas, IKEA en H&M doen op het gebied van duurzaamheid.
Klik hier om de infographic op ware grootte te bekijken.