Meubelketen DFS koerst af op break-even in Nederland

Meubelketen DFS koerst af op break-even in Nederland

DFS heeft zijn like-for-like omzet in ons land in bijna een jaar tijd met 29 procent zien toenemen. De Britse meubelketen dankt de groei met name aan investeringen in de marketing, waaronder een nationale tv-campagne.

DFS trapte het afgelopen boekjaar al af met de campagne en test sindsdien additionele marketing en promotiecampagnes. Ook is het productaanbod verder aan de lokale markt aangepast, meldt het bedrijf bij de bekendmaking van zijn cijfers over de eerste vijf maanden van het gebroken boekjaar.

Voor het volledige boekjaar, dat tot en met eind juli doorloopt, verwacht DFS nog een operationeel verlies van één tot anderhalf miljoen pond. Op korte termijn denkt het bedrijf met het huidige winkelnetwerk break-even te kunnen draaien. DFS, dat vier jaar terug zijn debuut op de woonboulevard in Cruquius maakte, heeft nu zes vestigingen in ons land.

De totale omzet van de Britse keten over de eerste 22 weken tot eind december ligt op 422,3 miljoen pond. Dat is een groei van 29,1 procent ten opzichte van een jaar eerder. De winst voor belastingen is gegroeid van 6,2 naar 14,1 miljoen pond.

RetailTrends