De week in vier gevolgen van de Brexit voor de retail

RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag onder meer aandacht voor de gevolgen van de Brexit voor The Body Shop, Morrisons en Burberry.

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier gevolgen van de Brexit voor de retail.

The Body Shop
Het distributiecentrum van The Body Shop in Engeland zal van Littlehampton, West Sussex verplaatst worden naar het Duitse Frankfurt. Eerder verplaatste het cosmeticaconcern het operationele gedeelte al naar Frankfurt. Er zijn al enkele ontslagrondes geweest, maar het bedrijf probeert het ontslag van het personeel zoveel mogelijk te beperken. Ceo David Boynton zegt in een interview met Metro dat na de Brexit vanuit Duitsland de klanten straks beter te bedienen zijn en ze als beautybedrijf vanuit daar sterker in de markt staan. 

Lees verder bij Metro.

De luxe retailsector
Voor retailers als Burberry, Harrods en Net-a-Porter dreigt een verlies van 6,8 miljard pond (omgerekend bijna acht miljard euro) per jaar aan export wanneer Groot-Brittannië uit de Europese Unie stapt. De Britse bedrijven zijn vastberaden om in Engeland te blijven. Zo’n tachtig procent van de luxe merken wordt jaarlijks geëxporteerd naar het buitenland. 

Lees verder bij Retail Gazette.

Morrisons
Met de mogelijk naderende Brexit merkt de Britse supermarktketen Morrisons op dat consumenten starten met het ‘hamsteren’ van producten. Zo hopen consumenten straks een voorraad in huis te hebben voor het geval bepaalde producten niet meer leverbaar zijn. Met name pijnstillers en toiletpapier zijn flink ingeslagen, vertelt Morrisons' chief executive Dave Potts in een gesprek met The Guardian. Morrisons heeft al een voorraad ingeslagen voor de houdbare producten. De supermarktketen heeft zich bovendien voorbereid op mogelijke vertragingen bij productlevering. 

Lees verder bij The Guardian.

SaleSupply
Het Nederlandse e-fulfilmentbedrijf SaleSupply heeft een nieuwe locatie geopend op Londen Heathrow. De nieuwe locatie moet een uitkomst bieden voor de voorraad van Britse retailers. De vestiging in Londen heeft een magazijn van dertigduizend vierkante meter waar vanuit dertig e-commerceklanten bediend worden. Deze lokale opslag moet retailers helpen met het bevoorraden van hun winkels.

Lees verder bij Logistiek.nl.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Meest gelezen