Zalando zet het mes in eigen merken

Zalando zet het mes in eigen merken

Zalando stopt met ingang van volgende maand met het eigenmerkbedrijf zLabels. Een groot deel van de 550 getroffen medewerkers krijgt een andere baan aangeboden binnen het modebedrijf.

De Duitse etailer zegt het private label-assortiment te herstructureren, waarbij de focus komt te liggen op ‘everyday essentials’. Ook komt er een gericht aanbod aan schoenen en accessoires. Deze nieuwe koers wordt vanaf de lente- en zomercollectie van 2020 zichtbaar.

De bestaande elf private labels worden voorlopig aangehouden en op een later moment in lijn gebracht met de nieuwe strategie. Daaronder zitten merken als Zign, Pier One, Your Turn en Kiomi.

Zalando ging in 2010 met zLabels van start om de ‘witte vlekken’ in het assortiment op te vullen. De nieuwe strategie sluit volgens co-ceo David Schneider beter aan bij de platformstrategie, waarbij steeds meer retailers en merken hun weg naar Zalando weten te vinden. “Deze aanpak stelt ons in staat onder één dak samen te werken, met een strategische richting voor ons eigen assortiment die een betere aanvulling is op onze partnermerken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!