Nespresso zet zich op verschillende manieren in voor groene initiatieven. Al eerder vertelde commercieel directeur Herman Rooswinkel aan RetailTrends dat er wordt geïnvesteerd in het duurzaam verbouwen van koffie en het planten van bomen. “Het is voor de maatschappij én de continuïteit van Nespresso van belang dat er duurzaam wordt gewerkt”, stelt hij. “Als we de kwaliteit koffie willen behouden en groeien, is dat ook een stuk eigen belang.” Ook zegt het koffiemerk in 2020 over te willen stappen op duurzamere koffiecapsules, die gemaakt zijn van verantwoord geproduceerd aluminium. Momenteel wordt zo’n 22 procent van de capsules ingeleverd bij Nespresso. Deze video van Business Insider laat zien hoe het merk deze koffiecupjes recyclet.
Hoe Nespresso zijn koffiecapsules recyclet
Gepubliceerd op 19 maart 2019 om 12:52
Hoe Nespresso zijn koffiecapsules recyclet
Gepubliceerd op 19 maart 2019 om 12:52
Nespresso zet zich op verschillende manieren in voor groene initiatieven. Al eerder vertelde commercieel directeur Herman Rooswinkel aan RetailTrends dat er wordt geïnvesteerd in het duurzaam verbouwen van koffie en het planten van bomen. “Het is voor de maatschappij én de continuïteit van Nespresso van belang dat er duurzaam wordt gewerkt”, stelt hij. “Als we de kwaliteit koffie willen behouden en groeien, is dat ook een stuk eigen belang.” Ook zegt het koffiemerk in 2020 over te willen stappen op duurzamere koffiecapsules, die gemaakt zijn van verantwoord geproduceerd aluminium. Momenteel wordt zo’n 22 procent van de capsules ingeleverd bij Nespresso. Deze video van Business Insider laat zien hoe het merk deze koffiecupjes recyclet.
Changemakers in Retail op 23 mei in Utrecht
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw organisatie het verschil maken? Ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Sprekers zijn onder meer Mischa Schreuder van Gumshoe en fooddesigner Chloë Rutzerveld. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.