World Food Center komt een stap dichterbij

World Food Center komt een stap dichterbij

De gemeente Ede steekt zes miljoen euro in de totstandkoming van World Food Center Experience. Met die toezegging is de realisatie van de voedselattractie officieel gestart.

World Food Center moet een ‘educatieve voedselattractie’ worden, waarbij bezoekers spelenderwijs bewust worden van alle aspecten rond eten. Bezoekers ervaren de voedselketen van productie tot consumptie, waarbij technieken als virtual reality, hologrammen en 3D worden ingezet. Naast een consumentendoelgroep moet het ook de centrale ontmoetingsplek worden voor internationale delegaties die Nederland bezoeken om de voortrekkersrol van Nederland in agrifood te tonen. Ook moeten er nieuwe samenwerkingsverbanden en innovaties tot stand komen.

Naast de investering van de gemeente draagt ook de provincie zeventien miljoen euro bij. De businesscase berust naar eigen zeggen op een ‘financieel gezond operationeel model’. World Food Center Experience verwacht vanaf 2022 zo’n 330 duizend bezoekers per jaar te trekken.

De afgelopen jaren is door de gemeente Ede, provincie Gelderland, Wageningen University & Research en WFC Development gewerkt aan het concept en de ontwikkeling van de World Food Center Experience. Vanaf de start wordt samengewerkt met onder meer Albert Heijn, FrieslandCampina en Nestlé. Een onafhankelijke Raad van Advies, met vertegenwoordigers uit verschillende onderdelen van de voedingssector, heeft zijn goedkeuring gegeven aan het concept. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!