Een half jaar lang deed Mac Cosmetics onderzoek naar het aankoopgedrag van Generatie Z op make-upgebied. De resultaten gebruikte het merk voor het creëren van een winkel met interactief ontwerp. Grote reclameschermen, touchscreens en virtuele make-uptesters staan hier in centraal. De nieuwste flagshipstore van Mac is sinds vorige maand te bezoeken in Shanghai.
Bij binnenkomst schreeuwen de digitale reclameschermen en opvallende kleuren je tegemoet, waarna je begroet wordt door digitale totems. Als een bezoeker zich registreert via WeChat, dan wordt hij voortaan persoonlijk begroet. De app vormt zo het persoonlijke paspoort van de bezoeker. Geteste producten en eerdere aankopen worden hier opgeslagen.
In de interactieve winkel van Mac, dat onderdeel is van Estée Lauder Companies, hebben de drie populairste make-upsoorten een speciale afdeling. De afdeling met de...
Een half jaar lang deed Mac Cosmetics onderzoek naar het aankoopgedrag van Generatie Z op make-upgebied. De resultaten gebruikte het merk voor het creëren van een winkel met interactief ontwerp. Grote reclameschermen, touchscreens en virtuele make-uptesters staan hier in centraal. De nieuwste flagshipstore van Mac is sinds vorige maand te bezoeken in Shanghai.
Bij binnenkomst schreeuwen de digitale reclameschermen en opvallende kleuren je tegemoet, waarna je begroet wordt door digitale totems. Als een bezoeker zich registreert via WeChat, dan wordt hij voortaan persoonlijk begroet. De app vormt zo het persoonlijke paspoort van de bezoeker. Geteste producten en eerdere aankopen worden hier opgeslagen.
In de interactieve winkel van Mac, dat onderdeel is van Estée Lauder Companies, hebben de drie populairste make-upsoorten een speciale afdeling. De afdeling met de lippenstiften van het merk is hier één van. Er zijn honderden kleuren lippenstift beschikbaar, die met behulp van virtuele make-upspiegels getest kunnen worden. Bezoekers kunnen achttien gewenste kleuren selecteren en zien deze vervolgens in dertig seconden in de spiegel voorbijkomen.
Een ander populair make-upproduct onder de doelgroep van het cosmeticamerk is foundation. Ook voor dit product is een speciale afdeling in de winkel te vinden. Handig is de touchscreen met infraroodstraling op de afdeling. Hiermee wordt een match gemaakt tussen de huidskleur van de klant en de foundation van het merk dat hier het beste bij past. Zo is het nooit meer zoeken naar de juiste kleur.
Op de oogschaduwafdeling kan een persoonlijke eye pallet gecreëerd worden. Een aantal influencers heeft hiervoor zes palletten samengesteld en deze kunnen naar persoonlijke smaak worden aangepast. Gebruikers scannen met WeChat de code op de bijbehorende touchscreen om vervolgens te betalen. Het persoonlijk samengestelde pallet kan in de winkel worden opgehaald.
Influencers vormen een belangrijk aspect voor de Chinese flagshipstore. Bij elke productsoort is te zien welke producten de populaire ‘beïnvloeders’ gebruiken, hoe zij dat doen en hoe zij deze beoordelen. Op de tweede verdieping van de winkel bevindt zich een ruimte waar influencers masterclasses en evenementen kunnen organiseren.