H&M zet stap richting 'honderd procent duurzaam in 2030'

H&M zet stap richting 'honderd procent duurzaam in 2030'

H&M neemt de komende tijd gefaseerd afscheid van conventionele kasjmier. Vanaf eind volgend jaar koopt de retailer geen nieuwe kleding van dit materiaal meer in.

Hoewel kasjmier volgens de modeketen een populair product is, brengt het uitdagingen op zowel milieu- als dierenwelzijnsgebied met zich mee. Daarom stapt H&M over op kasjmier uit duurzamere bronnen die onafhankelijk zijn gecertificeerd volgens normen die zowel rekening houden met dierenwelzijn als milieu. Als de industrie verduurzaamt volgens de criteria van H&M, dan zegt de retailer in de toekomst mogelijk weer reguliere kasjmier in te kopen.

H&M wil in 2030 alleen nog maar gerecyclede of anderszins duurzaam geproduceerde materialen gebruiken. Momenteel zit de Zweedse kledingketen op 57 procent, een toename van 35 procent in een jaar tijd. Alle katoen is nu al voor 95 procent duurzaam geproduceerd. Volgend jaar moet dat honderd procent zijn voor alle merken in de portefeuille. Nu is alleen Monki al zover.


Changemakers in Retail op 23 mei
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw bedrijf het verschil maken? Kom donderdag 23 mei 2019 naar de Metaal Kathedraal in Utrecht en ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Ga naar de website voor meer informatie en om je aan te melden: changemakersinretail.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!