Deze winkel van Chanel brengt nog meer luxe naar Seoul

Als hoofdstad van een van de meest welvarende landen ter wereld vormt Seoul de uitgelezen plek waar luxe merken hun winkels willen vestigen. Zo ook Chanel. Het merk had al enkele shop-in-shops in verschillende warenhuizen in de stad, maar opende hier onlangs zijn eerste flagshipstore.

Als hoofdstad van een van de meest welvarende landen ter wereld vormt Seoul de uitgelezen plek waar luxe merken hun winkels willen vestigen. Zo ook Chanel. Het merk had al enkele shop-in-shops in verschillende warenhuizen in de stad, maar opende hier onlangs zijn eerste flagshipstore. Het pand is 1830 vierkante meter groot en beslaat maar liefst zeven verdiepingen. 

De winkel is ontworpen door de New Yorkse ontwerper Peter Marino en heeft een monolistische structuur. De zwarte voorgevel bestaat uit lavasteen en zwart glas. Net als de andere winkels van Chanel vertoont de Zuid-Koreaanse winkel vergelijkingen met het privéappartement van Coco Chanel aan de Rue Cambon in Parijs. 

De winkel is strak ingericht met veel zwarte lijnen en koele tinten. Op de begane grond vind je tassen uit de seizoenscollectie en sieraden die worden getoond in glazen kasten. Om de exclusiviteit van de winkel te vergroten en een persoonlijke noot te geven, zijn er verschillende hedendaagse kunstwerken in het pand te vinden. Vier zijn er gemaakt in opdracht van Chanel, waarvan er twee op de benedenverdieping te vinden zijn. 

In de aangrenzende salon vind je Chinese Coromandel-kamerschermen die klanten privacy bieden tijdens het passen. Deze zijn een knipoog naar het appartement van de bedenker van het merk. 

Als je via de chique witte trap een verdieping hoger gaat, vind je naast nog meer accessoires en tassen een afdeling met schoenen. De derde verdieping van de winkel is gewijd aan confectiekleding. De ruimte is aangekleed met banken en antieke stukken. De tapijten van natuurlijke materialen en de neutrale tinten geven de ruimte meer warmte. In de kleedkamers vind je verschillende kunstwerken. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen